A keresőoptimalizálás, mely lehet fehér, fekete vagy szürke kalapos

A SEO, azaz keresőoptimalizálás fehérkalapos fajtája nem mást, mint a szabályoknak megfelelő keresőoptimalizáló technikákat foglalja össze. Ezzel szemben a fekete kalaposnak a szabálykerülő kerülő optimalizálást hívjuk. A jobb keresőoptimalizálás árak sok konkrét dolgot is tartalmaznak.

A fehérkalapos, az az a rendszer, mely általában lassabban térül meg, viszont hosszú távon tartósabb fennmaradást biztosít. A weboldalak számára a feketekalapos rendszer sokkal hamarabb produkál eredményt, de ennek használata egyébként sem etikus, és hosszabb távon sem megtérülendő több szempontból kifolyólag sem.

A keresőoptimalizálás árak megismerése

Ez az internet fejlődését is akadályozó tevékenység, mivel azok a szakemberek, akik a keresőprogramokat és a SEO fehérkalapos rendszertét használják, többlet tevékenységükbe kerül, hogy a tisztességtelen internetes tevékenykedők ellen küzdjenek. ( Jó keresőoptimalizálás árak itt. )Éppen ezért ezek a weboldalak, hosszú távon sikertelenségre vannak ítélve.

És akkor elértünk a kettő közt lévő köztes zónához, melyben azok a szereplők vannak, akik mérsékelt kockázatot vállalnak, vagy nagy valószínűséggel etikai megfontolásból bizonyos eszközöket nem hajlandóak használni. Hát ez hívjuk szürke kalapos SEO-nak.

Kezdjük hát a fekete kalapos SEO ismertetésével. Ezt arról tudjuk a legjellemzőbb módon felismerni, hogy a keresőoptimalizálás során a leendő ügyfelekkel, azaz az internetezőkkel nem foglalkoznak, nem fontos a megnyerésük, csak és kizárólag a keresőprogramok manipulálásra törekszenek. Ezt elsősorban kiskereskedelmi és fizetős weboldalak használják előszeretettel. Néhány példa a fekete kalapos technikák közül:

- A látogatók számara csalogató kulcsszavak használata a szövegben, mely soka esetben az oldal tartalmához nem kapcsolódik.

- Az az eset, amikor a tartalmat egy számítógép írja a weboldalon, tehát automatikusan generálódik a szöveg. Ennek az a következménye, hogy sok esetben teljesen érthetetlen és összefüggéstelen a tartalom, s mely a Google fordító által generált szövegeken is túltesz, vagy ha egy – egy blog bejegyzéshez a számítógép tesz megjegyzést.

- Átjáró (Gateway) oldalak használata. Lényege az, hogy kulcsszavakat csalétekként használnak, és ezáltal az oldalra érkező látogatót átirányítják egy másik átjáró oldal fenntartójához tartozó oldalra.

- Aztán létezik az úgynevezett álcázás (cloaking), amikor is egy weboldal a keresőprogram felé teljesen más tartalmat mutat, mint amivel a z oldalt látogató találkozni fog.

- Láthatatlan, vagyis észrevehetetlenül kisméretű karakterekkel szedett, vagy háttérszínnel ellátott szöveg vagy link használata, mindez a keresőprogramok megtévesztésének céljából.

- Duplikáció, azaz ismétlődő tartalmak használata, amit más oldalakról vett szövegek közé tesznek, mindenféle változatás nélkül. Vagy pedig adott weboldal aloldalán változtatás nélkül ismétlődik ugyan az a szöveg.

Fehér kalapos keresőoptimalizálás technikáinak ismérvei:

- Teljes mértékben eredeti tartalom, mely a meghatározott tartalmakhoz kapcsolódik. Stilisztikai, nyelvtani és helyesírási hibáktól teljes mértékben mentes szövegeket tartalmaz.

- Megfelelő kulcsszavak használata, mely nem egyszavas, hanem hosszabb kifejezéseket, úgynevezett long – tail kulcsszavak alkalmazását jelenti.

- Linkek szerzése, mely elsősorban azt jelenti, hogy az oldalt minőségi tartalommal célszerű ellátni, annak érdekében, hogy más oldalak fenntartóit arra ösztönözzük, hogy belinkeljék oldalunkat. Fontos tényező az is, hogy a linkeket tartalmazó oldalak a Google általi megítélése pozitív legyen.

- Belső linkek használata, melyek az oldalunkon belüli tájékozódást megkönnyítik.

- Olyan az oldalak címe alatt található ismertető szöveg, leírások használata, amelyeket nem a keresőprogramok részére fogalmaztunk meg, hanem a célcsoportot kívánjuk megszólítani.

A szürkekalapos keresőoptimalizálás lényege azt gondolom, hogy a fentiek alapján egyértelmű, éppen ezért erre most nem térnék ki.

Mindezek ismeretében csak és kizárólag rajtunk áll vagy bukik, milyen kalapot választunk weboldalunk népszerűségének érdekében. Egyben azért biztosak lehetünk, hogy amennyiben komoly SEO cégre bízzuk magunkat, akkor weboldalunk nem a fekete kalapot fogja viselni.